FANDOM

Pleby (właśc. plebejusze) – najniższa warstwa społeczna na serwerze, nadawana każdemu nowoprzybyłemu graczowi. Status Pleba jest wyrażany zieloną literą „P”, przy nick’u postaci.

Przedstawiciele plebsu są pod wieloma względami podobni do średniowiecznego chłopstwa. Ich głównymi źródłami zarobku są uprawa roli, rybołówstwo i myślistwo, ale także inne zajęcia, jak walka z potworami, tworzenie desek i przenoszenie przedmiotów. Nierzadko zdarza się, że Pleby, w swym dążeniu do zdobycia pieniędzy, posuwają się do oszustw i zabójstw.

Celem każdego Pleba jest awans społeczny do statusu Mieszczanina, który można uzyskać pisząc na forum podanie wedle ustalonego wzoru, a także uiszczając odpowiednią opłatę do skarbca królewskiego.

Jako że Pleby nie są pełnoprawnymi członkami społeczności Seggelinu, nie mogą się ubiegać o przyjęcie do Gildii, ani przebywać na terenie miast. Mimo to, Pleb jest traktowany przez regulamin serwera na równi z innymi graczami.

Ciekawostki

  • Słowo „Pleb” jest często używane pogardliwie przez przedstawicieli wyższych warstw społecznych.
  • W wyjątkowych przypadkach gracz może zostać zdegradowany do statusu Pleba.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki